Zniżki dla pilnych klientów czyli Wonga i kursy wiedzy finansowej

Najświeższe badania rynku pokazują, że w Polsce odnotowano gwałtowny wzrost odsetek ludzi, którzy popadli w spiralę kredytów. W dużej mierze za problemy odpowiedzialni są sami klienci, którzy często nie zdają sobie sprawy ze znaczenia podstawowych pojęć z zakresu finansów. Wonga czyli prosperująca na rynku działalność zajmująca się udzielaniem małych pożyczek za cel obrała sobie zwiększanie świadomości finansowej u swoich klientów. Wdraża w życie szereg kursów z wiedzy finansowej, które jednocześnie połączone są z programem rabatowym. Wonga systematycznie organizuje testy wiedzy a dla klientów, którzy przyłożyli się do tematu ma przygotowane zniżki w postaci tańszej kolejnej pożyczki.

Weryfikacji skuteczności działań podjęła się firma Wonga wraz z Domem Badawczym Maison. Szerzona przez nich edukacja finansowa ukierunkowana jest na zmianę nawyków społeczeństwa. Istotnym atutem programu jest system, który dopasowuje kurs do indywidualnego profilu klienta. Z kolei dla samych konsumentów skutecznym programem motywującym do zmiany zachowań finansowych są rabaty uprawniające do zaciągnięcia tańszej pożyczki. Klienci maja o co walczyć, ponieważ osiągnięcie najwyższego poziomu daje nawet 42% zniżki dla pożyczki zaciąganej na 60 dni. Awans do czwartego i jednocześnie najwyższego segmentu jest możliwy poprzez terminowe spłaty oraz zaliczanie organizowanych kursów.

Niski poziom świadomości finansowej u Polaków
Przedstawiciele firmy jednoznacznie podkreślają, że poziom wiedzy Polaków odgrywa dużą rolę w sprawnym prowadzeniu biznesu w branży tzw. chwilówek online. Jako społeczeństwo pod kątem wiedzy z zakresu finansów wypadamy kiepsko w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Zatrważające jest, że aż 22% nie ma dostępu do podstawowych usług finansowych, co powoduje zaklasyfikowanie w grupie krajów o najwyższym poziomie wykluczenia finansowego w Unii Europejskiej – lądujemy zaraz obok Rumunii, Bułgarii czy Węgier. Dodatkowo niespełna 30% polskiej ludności nie posiada dostępu do podstawowych produktów bankowych. Badania przeprowadzone przez OECD/INFE pokazują, że Polska plasuje się praktycznie na końcu listy ukazującej poziom wiedzy finansowej Europejczyków. W badaniu wzięło udział 14 krajów.

Góra

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone jako *.


Góra

Możemy Ci pomóc!

Zapisz się do newslettera i otrzymuj najnowsze informacje!